A Tasty World

Gezonde en ethisch verantwoorde voeding, ook uw keuze?

dinsdag, maart 21, 2006

Coca Cola's tegenoffensief

Slimme reclamejongens hebben domme consumenten nodig. Of dit omgekeerd ook waar is weet ik niet, maar Coca Cola speelt dankzij dit gegeven wel z'n troeven uit. Als reactie op de verminderde populariteit van fastfood en aanverwanten dokterden ze een campagne uit waarbij Cola als een gezond en evenwichtig alternatief wordt aangeprezen.

(Sic!)

En toch... Geef toe dat ze er werk van maken, met Diet Coke, Dasani (water!) en Fanta Z als aanvulling op de verschillende lightcola's die ze de laatste jaren op de markt brachten. Je moet maar durven! Suiker - hoe ongezond ook - was zowat het enige echte 'macronutritiënt' dat erin zat. Water op smaak gebracht met aspartaam en e-nummertjes is niet iets waarvan je kan zeggen dat het goed is voor de gezondheid.
'Chill on the Coke side of life', één van de nieuwe slogans die het moet doen wordt door Mary Minnick (één van de grote bazen) als volgt toegelicht: 'wij denken dat er bepaalde tijden of momenten op een dag zijn waarbij alleen een Coke uitkomst kan bieden, en dat is de ruggengraat van onze reclamecampagne'.

Eén domme consument heeft zich reeds bekend gemaakt: binnen de Belgische voorlichtingsorganen wordt er reeds gediscussieerd over een eventuele opname van light frisdrank in de voedingsdriehoek. Bij de dranken nota bene, in het gezelschap van o.a. water en thee. Dát is pas durven...