A Tasty World

Gezonde en ethisch verantwoorde voeding, ook uw keuze?

zondag, maart 05, 2006

Smakelijk!

Voeding is meer dan ooit een hot topic: kookboeken nemen soms halve boekenwinkels in, de gekste diëten worden aan de man gebracht en de éne tv-kok na de andere passert de revue. Het is slechts wachten op 'het leven zoals het is: grootkeuken' om het plaatje compleet te hebben.
Bovendien zijn we meer dan ooit geïnteresseerd in gezonde voeding. In sommige rekken van de supermarkt is het al bijna onmogelijk nog producten te vinden die niet zijn verrijkt met ik weet niet welke mineralen en vitaminen. Zelfs snoep en koekjes worden ontdaan van hun ongezonde imago door ze te 'boosten' met allerlei toegevoegde stoffen - uiteraard in het belang van úw welzijn.

Jawel, voeding is Big Business, of je dat nu leuk vindt of niet. Van alle kanten worden we bestookt met reclame, voedingsadviezen allerhande (tot en met de meest ongeloofwaardige), ... Proficiat aan diegene die er probleemloos z'n weg door vindt. Evident is het zeker niet.

Vandaar dit weblog. Binnenkort ga ik samenwonen (YES), en omdat ik diegene met de soepele uren ben zal ik waarschijnlijk ook het meeste achter het fornuis staan. Als 'Nieuwe Man' (en ik doe mijn best om er toch een béétje op te lijken) heb ik daar geen enkel probleem mee. Integendeel. Het enige waar ik mee zit is de ongelooflijke hoeveelheid kookboeken, tegenstrijdige adviezen en wat nog die op me af zullen komen. Uiteraard wil ik enkel het beste, lekkerste en gezondste eten voor mijn Prinses, maar begin er maar eens aan. Tijd voor een beetje zelfstudie dus, gaande van de beste recepten, de gezondste voedingsmiddelen tot het tofste restaurant in de buurt. Omdat alles voor mezelf houden nogal egoïstisch is laat ik u met plezier meegenieten van mijn ontdekkingen. Een welgemeend 'smakelijk' dus...